Dersin Adı | İşletme Yönetimi II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TS 216 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin, işletmelerde bağlantı süreçleri olarak karar verme, Modernizm – Postmodernizm – modern sonrası yönetim yaklaşımları, günümüz yönetim modelleri gibi konular hakkında teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında öncelikle işletmelerde bağlantı süreçleri olarak karar verme, modernizm – postmodernizm – modern sonrası yönetim yaklaşımları, günümüz yönetim modelleri gibi konular hakkında temel bilgiler verilecektir |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bağlantı Süreçleri Olarak Karar Verme ve Örgütsel İletişim | |
2 | Modernizm – Postmodernizm – Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları / Personeli Güçlendirme - Stratejik Ortaklıklar | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Modernizm – Postmodernizm – Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları: Stratejik Ortaklıklar - Küçülme | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | Modernizm – Postmodernizm – Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları: Öğrenen Organizasyon | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Modernizm – Postmodernizm – Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları: Sanal Organizasyonlar | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | Modernizm – Postmodernizm – Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları: Yönetişim - Kurumsal Yönetim | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | Günümüz Yönetim Modelleri / Öğrenen Organizasyon | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Günümüz Yönetim Modelleri - Personel Yönetimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Günümüz Yönetim Modelleri - Performans Yönetimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Günümüz Yönetim Modelleri - Zaman Yönetimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Günümüz Yönetim Modelleri - Kriz ve Stres Yönetimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Günümüz Yönetim Modelleri - Bilgi Yönetimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Günümüz Yönetim Modelleri - Motivasyon | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Günümüz Yönetim Modelleri - İnovasyon | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay(2004). İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı Dersi veren öğretim görevlisinin notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yrd. Doç. Dr. Ünsalan, E. Öğr. Gör. Şimşeker, B.(2014). İnsan Kaynakları Yönetimi (Meslek Yüksekokulları İçin), Ankara, 5. Baskı Anadolu Üniversitesi Yayınları MPM Yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | |||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest